Медии и още нещо

"Мислете с главите си, не с телевизите!" - каза Симион Патеев тия дни. И в разсъжденията си, както и в коментарите, засегна двата аспекта на проблема: обективността на информацията и въздействието на рекламодателите.
Обективността е доста имагинерно понятие. Mark Emmert - президент на Университета на Вашингтон (Сиатъл) акцентира върху разнообразието от мнения, разпространявани от масмедиите. Той се опасява, че консолидацията на медиите ще доведе до хомогенизация на мненията и ще възпрепятства генерирането на нови идеи.
"Имах възможността да посетя университети в страни, където хомогенизираното мнение на практика е единственото, което ти позволява да вървиш напред - споделя Emmert. - Там ще намерите студенти, които са много добри по математика. Ще намерите студенти, които са много добри в излагането на научните факти на деня. Но вие няма да намерите студенти, които са творци. Вие няма да намерите студенти, които преместват границите на науката. Нама да намерите студенти, които искат да обсъждат спорни въпроси с колегите си; оставили са способностите си в покой".
Симион Патеев се надява, че блоговете биха запълнили недостига на факти и мнения в традиционните масмедии. И той се притеснява, обаче, от нахлуването на рекламата в блогосферата. Други блогъри са още по-крайни в опасенията си.
Статия в C/Net дава повод на Dr. Tony Hung да говори за корумпирането на социалните медии. Той описва различните механизми на развращаване на блогърите. В коментарите Tom Edwards разказва за собствения си опит на общуване с рекламодатели. Получил безплатно копие на продукт и обещание да спечели, ако напише за продукта. Журналистът остро се възмутил от равнището на корупция в gaming press, но в отговор му предложили да съобщи адреса, на който да му бъде изпратен чека, тъй като явно е приел офертата.

Powered by Qumana

posted by Illa @ 12/19/2006 10:22:00 пр.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home