Изкуство, избори и революции

Анархистите ли казваха, че ако от изборите зависело нещо, щели да ги забранят? Е, заради това не съм анархист. И Джонатан Меезе не е. Поне той така казва. Но не знам дали някой го е питал дали гласува. Аз гласувам. И не намирам, че това(избирането) е лесна игра. Пък за Меезе лесна или трудна, всичко е игра и играта е, според него, естественото състояние на нещата - националсоциализъм, комунизъм, демокрация, всичко е игра и отношението ни към тия работи трябва да е като към представление, пърформанс. В смисъл: различно си е, но нали вече сме минали през тези етапи и сме видели, че нищо от това не струва, да вървят по дяволите. Сега не можеш да изкараш хората на улицата да направят революция, смята Меезе, сега изкуството е това, което прави революцията и е време за диктатура на изкуството. "Голяма глупост - ще си кажете, - диктатура на изкуството!". И на мен така ми изглежда, ама то може да е поради слабия ми немски - да не съм дочула, да не съм доразбрала... Не че не се случва и на български да ти говорят, пак да не доразбереш (като например, не разбирам, как така няма да гласуваш, даже да си мислиш, че няма за кого да гласуваш. Ама това е друга тема). Не си падам по революциите (макар че съм фен на Меезе). Затова гласувам. И приемам гласуването много насериозно.

Ако ми позволите обаче, сега ще ви предложа едно несериозно гласуване.

Кои от тези имена са ви познати?(poll)


posted by Illa @ 6/09/2009 10:13:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home