Ако бях...

Ако бях литературен журналист, щях да отида на писателските четения "Последна страница". Щях да щъкам между присъстващите. Шумно да поздравявам важните гости. Да обещая, че ще напиша, - "ама разбира се, вече е готов", обзор на събитието. Щях да оглеждам дългокраките госпожици, добре опаковани и завързани с пъстри шалове. Току щях да измъквам фотоапарат от чантата през рамо и да хвърлям в очите ослепителни светкавици. Щях да завирам микрофон в лицето на говорещия - точно в най-неподходящия момент. Щях да се разхождам между шарените албуми и да осведомявам обществеността, че трябва да купя на детето Тери Прачет в оригинал.
А после щях да разкажа есеистично за словото на министър Ст. Данаилов. Да отметна маратонките на Алек Попов. Да спомена, че й.е. е седял на пода, докато вечната жена Нора Юга е премятала синия си кабаретен шал. Щях да опиша месианското вглъбяване на Светислав Басара, аристократичната вежливост на Анастасис Вистонитис, стеснителната естетичност на Иван Джепаровски, отстранената тукашност на Велимир Костов, отчуждената отвореност на Илйет Аличка, светлата очарователност на Хасине Шен ...
Щях да клъвна някого от Червената къща, че ме заблуди относно началния час на четенето в четвъртък.
Щях да остана в кафенето на книжарницата да си бъбря с писателите и да насъбера автографи.
Но аз не съм журналист, па било то и "литературен".
Отидох като стара джебчийка да крада думи и смисли. И понеже торбичката ми бързо се напълни, аз побързах да й дръпна ципа, за да не разсипя награбеното, и се измъкнах веднага след изключването на микрофона.
Аслъ Ердоган не успяла да пристигне, но преводачката цитира думите й за гората, в която намираш себе си, но трябва да си готов да изоставиш намереното, щом напуснеш гъстълака. Аз припках към спирката с надеждата, че все нещичко от себе си ще отнеса в къщи. И залисана в опазването на трошичките новооткрита своя душа, замалко да изгубя тялото си в тъмното измежду блоковете. Ама се оправих, няма страшно, тук съм ))

Powered by Qumana


posted by Illa @ 11/10/2006 09:44:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home