Когато

Когато юрист защищава някаква теза, то не е, защото вярва в нея. Защищава я, защото законът го задължава, ако е прокурор или адвокат. Понеже юристът много добре знае, че съществува поне още една теза, която има точно толкова право на съществуване, както и неговата. А пък съдията решава дали и в каква степен да даде предимство на едната или другата теза. Не да повярва в нея, а просто да премери коя законова норма, на която се позовава някой от спорещите, в дадения случай е по-важна за обществото. Пък обществото би трябвало да има някакви механизми, по които само да подскаже какво в момента е по-важно за него. Но това е друг въпрос.
Когато един юрист защищава някаква теза, защото вярва в нея, той престава да бъде юрист и става активист (респ. политик). Поне в конкретния случай. В което няма нищо лошо.

posted by Illa @ 10/31/2008 09:13:00 сл.об.,

4 Comments:

At 11/03/2008 07:03:00 сл.об., Blogger Orlin said...

"Когато юрист защищава някаква теза, то не е, защото вярва в нея. Защищава я, защото законът го задължава, ако е прокурор или адвокат."

А аз бих казал: защитава я, защото му се плаща да го прави :).
Когато бях млад юрист насилствено ме пратиха на курс за обучение на млади юристи. Изстъпи се пред нас един дърт юрист и ни срина идеалите и представите. Рече: [юристът] е наемен войник; защитава този, който му плаща.
И честно казано, верно си е.
Значи вече и аз съм дърт юрист :).

 
At 11/03/2008 08:22:00 сл.об., Blogger Illa said...

Радвам се, че си тук!!!
---
Не е въпросът до възраст. Фактът си е факт.
:)
Имах предвид това, че законът те задължава: щом вземаш пари за нещо, да го направиш както трябва.
И това може да се разглежда като един вид идеал, май :)

 
At 11/03/2008 11:06:00 сл.об., Blogger Orlin said...

Ааа, тука съм аз :).
И всичко съм изчел, не съм пропуснал, да е жив и здрав гугъл рийдъра :).
Дори даже отвреме-навреме ми се ще и аз да си отворя поразяващата уста и да се изкажа в характерен рязък и краен дразнещ стил по някои въпроси :).
И аз се радвам, че поддържаш този блог.

Всеки получава заплата за работа. Далеч не всеки си върши добре работата. Значи излиза, че получаването на пари не е задължително свързано с добрата работа :).

 
At 11/09/2008 03:21:00 сл.об., Blogger Illa said...

Извинявай, че се забавих с отговора!

Прав си, че сега в повечето случаи не свършената работа определя заплащането. Аз затова казах, че идеализирам :)

 

Публикуване на коментар

<< Home