"Интернет залят от лични дневници"

Е, добро утро!
Не обичам да съм саркастична, но ми е трудно да се въздържа :)
Днес на сайта internetreklama.com е публикувана статия за българската блогосфера. И по-точно - за българските блог-платформи. За съжаление, самият автор (Димитър Димитров, Монитор - според подписа отдолу) май е новак в блогърстването. Или поне не се е задълбочавал много в изучаването на това явление.
Първо, 25 хил регистрирани блога изобщо не са много. Те може би значат нещо от гледна точка на привличане на рекламодатели, но чак пък да са залели интернет или даже българската му част, ми се вижда непремерено като стил на изразяване;
Второ, очевидно българските сайтове се стремят да са не блог-платформи, а социални мрежи. Оттам това "голяма част от потребителите приемат блога като «интелигентният(sic!) начин за запознанства»”.
Трето, цитиран е създателят на единия от сайтове да казва: "има и много хора на изкуството - поети и писатели, които чрез блоговете си получават обратна връзка с читателите си. Техните послания и искрени чувства достигат до максимален брой хора. Кой български автор в днешно време може да си позволи да продаде 25 000 тираж на творбите си?”. Аз пък питам: за какви продажби става въпрос? Това, че някой публикува писанията си, съвсем не означава, че някой ги чете. Камо ли пък да ги "продава". Вярно, администрацията на сайта със сигурност продава. Реклама - според броя на посещенията. Поради това качеството на постовете не е важно. Писатели или читатели, все едно; важното е да кликват на сайта.
Четвърто, никоя от най-популярните в света блог-платформи не извежда на преден план функции по т.нар. оценки или тагетиране на блоговете като цяло. Това е очевидно ограничаване на свободата на себеизразяване. Пък и създателите на платформите предпочитат по-деликатно да толерират тези потребители, които им носят по-големи печалби поради по-голяма посещаемост. Лансирането на определени блогъри, натрапвано още от първа страница, неизменно отблъсква посетителите. Смешно е, че такива относително неевтини начинания започват без съответна предварително разработена маркетингова стратегия. Което само подсказва, че българският интернет все още няма в достатъчна степен ликвиден потенциал.

Powered by Qumana

posted by Illa @ 2/20/2007 07:23:00 сл.об.,

2 Comments:

At 2/21/2007 12:31:00 пр.об., Blogger Fil said...

Дали към тези 25000 са включени близо 15000 в блог.бг само?

 
At 2/21/2007 09:56:00 пр.об., Blogger Illa said...

Предполагам, че са включени. Но нищо не се споменава за Глог.бг, например. Не знам дали са преброени и тези блогове. Пък не знам и дали още функционира тази платформа :)

 

Публикуване на коментар

<< Home