Английските консерватори

не са толкова консервативни. Новият им лидер има много свеж сайт с блог, гарниран с видеоклипчета, на които можете да го видите как си мие ръцете или пише нещо на ноутбука си, до който се мъдри чаша чай (няма какво да е друго, щом става въпрос за англичанин). Разбира се, английските консерватори са в опозиция, затова има и раздел Open Blog, където могат да постват ценните си мисли и други потребители. Казвам това, за да обясня разликата с видеоблога на канцлерката Ангела Меркел, която също е в лагера на консерваторите, естествено. Но е на власт.

Та. Имаме и българско представителство сред английските консерватори. Няма начин и то да няма блог. Щом шефът...

Споменатото българско представителство следи блоговете на български политици - къде бивши, къде евентуални. Например, следи блога на Ал. Божков. Написаното от аlbosh следя и аз. Има човешко присъствие в него. Иначе се чудя какво прави той в компанията на "Искам да го кажа, но не знам точно как..." или "Смисъла на любовта е в това, че тя..." (орфографията е запазена - б.м.), които се мъдрят на заглавната страница на сайта. От днес под заглавката са изведени и постовете от "Блога за икономика". Не че има нещо лошо в манипулацията на рейтинговите участници в blog.bg. Само дето не ми е ясно каква им е тактиката. Стратегията е ясна - печеливш сайт. Чули, че някъде по света стават такива неща. Само дето май недоразбрали как стават. Все едно Бил Клинтън да си направи страничка в MySpace. Като че ли нещо такова си го представят. И на всичкото отгоре да не поства клипчета, на които си мие ръцете, а някакво ботче да компилира дайджест от вестникарските му публикации. Е, голям успех ще има, нали ;)

Но! - одобрявам идеята. Стига да се развие умно.

Powered by Qumana

posted by Illa @ 10/04/2006 06:49:00 сл.об.,

13 Comments:

At 10/04/2006 10:01:00 сл.об., Blogger Orlin said...

Изборите явно са booster за разрастването на блоговете - по американски пример :).
Няма да се учудя след някой и друг ден (ако още не е) блог да завъди и основният претендент :).
На Божков блогът ми е малко странен, на мене. То те са му даже два, де. Някакси, срува ми се, че ето - това е случаят, дето ти викаше (и правилно), че този тип блог трябва да е "моно" - посветен на една тема (политика и производни), а не малко мешавица като неговото. Но явно това точно наричаш "нещо човешко".
Впечатлението ми е, че не е много наясно какво се прави с блога и за какво служи това чудо - вероятно е и нормално.
Аз също се учудих, че си е турил и двата точно в този сайт - несъмнено има причини, и надали главната е, че е български (за разлика от този тука).
Колкото пъти съм попадал на този сайт за блогове, толкова пъти съм се изумявал как може да е дотолкова неудачен във всяко едно отношение: и нефункционален, и неудобен, и непрегледен, и просто грозен, и шарен по дразнещ начин, и всичкото му е само образец на примера за това как не трябва да изглежда един блогсайт (имхо).
Струва ми се, без да съм сигурен, че намекваш за главната му природна особеност, която и на мене ми е направила впечатление - че е нещо като общност на квазиромантични неудачници и основната му функция е да бъде техният вид психотерапия - препълнено с блогове тип любимите "диър дайъри, кой съм, аз ли съм и защо съм - тя ме погледна накриво и аз се разплаках и плаках цяла нощ". Някакси сред такива - наистина е леко озадачаващо.
Така нареченото "българско представителство" почнал ли е да си поправя правописните грешки? :). Мене ме е срам вече да надзъртам, откак се изложих, подценявайки фийдбеци, тракбеци и както там се наричаха всякаквите тия шпионски такова :).

 
At 10/04/2006 10:32:00 сл.об., Blogger Illa said...

Така е - изборите :)
Да си призная, на блога "българско присъствие" попадам по някой линк, не го чета поради липса на време.
И за това, че не знаят точно какво се прави с блога, също си прав. Ще се научат :)
Онзи блогсайт има една цел - да извлече печалба. И понеже (така си мисля) маркетинговата им стратегия се опира на интереса точно към такива "изповеди" ("диър дайъри, кой съм, аз ли съм и защо съм" - много точно!) и към блогове на известни личности, се е получил този стилов миш-маш. Включително и като дизайн. За администрацията е важно колко кликвания ще има. Ще си покаже дали са избрали най-верния път към целта :)

 
At 10/04/2006 11:10:00 сл.об., Blogger Orlin said...

Много ми харесва как ги коментираш и оценяваш.
Преценката ти е важна и авторитетна и много полезна.
За на кандидат-вицепрезидентката блога й как ти се струва?
А този на Даниела Горчева, според линка на Божков, а наречен Дилмана иначе?
Аз прочетох една нейна статия, публикувана вчера в Медиапул, където се упоменаваше, че е взета от блога й, та в него, та от него, в този на Божков, та оттам в цялото ДСБ :) и други.
Интересни неща за блоговете и развитието им напоследък човек взе да научава от Медиапул :).

 
At 10/05/2006 02:18:00 сл.об., Blogger Illa said...

Благодаря ти за високата оценка на коментари ми. Ласкае ме, разбира се, но не съм сигурна, че я заслужавам.
Блогът на Юлиана Николова приятно ме изненада. Спазени са жанровите (предизборен блог на кандидат) изисквания. Личи се, че няма опит в подобен стил на писане, но в известен смисъл точно това прави написаното някак мило и близко до читателя. Така си мисля.
Блогът на Даниела Горчева е от друг тип. Авторката си има канцепция и се придържа към нея. Очевидно, в случая има известна интеграция на блог с традиционни масмедии, което си е тенденция в световен мащаб.
Ех, като го похвалят човек, как почва да се изживява като голям експерт ))) Като препрочетох горенаписаното, искрено си се смях на патетиката :)

 
At 10/05/2006 02:19:00 сл.об., Blogger Illa said...

И на правописните си грешки също се смях :)

 
At 10/05/2006 02:41:00 сл.об., Blogger Orlin said...

Бъдещата потенциална вицепрезидентша и евентуална потенциална президентка даже, обаче, прави печатно-правописни грешки. При това дори има такива, които променят целия смисъл на изречението. И тя не си проверява домашните. Не е хубаво така.
А за "публицистичния" блог да го наречем - доста ме озадачи как е турен на холандски сайт, пък е писан на български. В замяна на това, всички стандартни указания къде да цъкаш за това и онова и всичко останало е на холандски - за по-просто на невинния читател.
Малко ни е, че се наложи да научим разни островни езици, ами сега и разни ненаучаеми :). Човек трябва да цъка наред, ако иска да уцели това, което го интересува :).
Но? Както се казва, нищо не е съвършено, а важна е тенденцията. И тя е интересна според мене - като че ли започва да става това, което и трябваше, и се очакваше да стане.
Оценката е вярна - оценки да искаш от мене. Пише някъде там в зодията - ако искате да научите ИСТИНАТА за новата си рокля - питайте ... еди коя си зодия :). И после не се сърдете :) - но пък ще знаете, че сте научили обективните факти :).

 
At 10/05/2006 04:52:00 сл.об., Blogger Illa said...

Ами хвана ме, че не съм чела внимателно (по въпроса за грешките) :)
По принцип, предпочитам блоговете, в които не е ясно от първото изречение до къде ще те изведат. Тия, за които си говорим сега не са от тях. И така трябва да е - тяхната цел и смисъл на съществуване предполагат предвидимост и последователност.
Просто ми е физически невъзможно да чета всичко :)
Има много причини за това човек да избере иноземски хостинг за блога си. Не знам защо е бил предпочетен холандски. Не съм се задълбочавала - може би защото не ме изненада още с първия ред :)

 
At 10/06/2006 08:02:00 пр.об., Blogger Orlin said...

"По принцип, предпочитам блоговете, в които не е ясно от първото изречение до къде ще те изведат."
Може да е суета, но как да се удържа: моят? :)

 
At 10/06/2006 11:41:00 пр.об., Blogger Illa said...

Твоя блог го чета редовно, значи е от предпочитаните.
Харесва ми как свързваш теми, които на пръв поглед нямат много общо.

 
At 10/06/2006 01:17:00 сл.об., Blogger Orlin said...

Благодаря за оценката :).
Надявам се, че самоиронията, прикрита зад показна суетност не остава незабелязана :).

 
At 10/06/2006 01:41:00 сл.об., Blogger Illa said...

Не се притеснявай за това. Самоиронията не остава скрита.
Но аз предпочетох в случая да подходя без ирония и да отговоря съвсем сериозно.
Всичко е наред :)

 
At 10/06/2006 03:10:00 сл.об., Anonymous Анонимен said...

Интересно, че тях, а и Вас включително Ви следят от интернет страницата на вестник Капитал. Цитирам:
"Мегафон (megafon.capital.bg) е секция на Capital.bg, която събира всички политически блогове, за които редакторите на сайта знаят, че съществуват. Целта на Мегафон е да промотира блогa като нов вид медиа."
n.

 
At 10/06/2006 03:28:00 сл.об., Blogger Illa said...

Ех, нищо не остава скрито-покрито на тоя свят, особено пък в интернет :)

 

Публикуване на коментар

<< Home