Френска чалга

Сега да не рече някой, че ще плюя френците. Или чалгата. При все резервите си към едното и неприязънта си към другото, - даже напротив.

Някой чувал ли е за Les Pires? Е, няма ги вече (като група). Повече от 10 години ги няма. Les Pires ("Най-лошите") са французи, които правеха циганска музика (от най-високо качество, IMHO). В размер 7/8, чалга. Искате ли да чуете? Ще ви дам линк към MP3-записи на един от албумите им - "En Piste" ("По пътя"). Признавам - не знам как стои въпросът с авторските права, защото записите са хоствани на (предположително) руски сървър. А защо албумът може да е качен на руски сървър, питате ли се? Заради шестото парче - абсолютен хит сред руските интелектуални среди. Забележете - не е пазарен удар, линкът върви от уста на уста, oops!, от блог на блог. Но е хит. Чуйте го.

И ако се чудите защо, аджеба, това нещо е хит, ще ви кажа - заради текста. Текстът е написан от Julie Groen. Google не казва коя е тя, как така пише на руски и то на руски като на майчин език. Текстът е умопомрачителна дефиниция на чалга-живота. Ако изкуството казваше всичко в прав текст, май нямаше да е точно изкуство. Затова тълкувайте, както ви харесва.

[Мизерен опит за превод:

Аз на чердака лежа си просто ей така,

ще си пукна от скука, защо бе, Божке, кажи.

Изведнъж чувам совите нежни зад мен

у-юй, и душата веч по-весело си живей,

а-лай-лай-лай, по-весело се живей.


Аз си вървя по пътя към авера-апаш,

чоглаво ми е из този чужди край.

Изведнъж чувам совите нежни зад мен

у-юй, и душата веч по-весело си живей,

а-лай-лай-лай, по-весело се живей.


Аз на въжето вися, краката се клатят.

Ще ми се да имаше повечко въздух сега.

Изведнъж чувам совите нежни зад мен

у-юй, и душата веч по-весело си живей,

а-лай-лай-лай, по-весело се живей.


Аз в казана си вря за тоя дяволски пир,

да плувам няма защо, ни светлик, ни глава...

Изведнъж чувам совите нежни зад мен

у-юй, и душата веч по-весело си живей,

а-лай-лай-лай, по-весело се живей.


Аз на чердака лежа си просто ей така,

ще си пукна от скука, защо бе, Божке, кажи.

Изведнъж чувам сови нежни зад мен,

у-юй, да запеем с теб "е-ла-ла-ла-лай-лай",

казвам на совата аз.]

Какво повече да кажа?

Етикети: ,

posted by Illa @ 9/22/2008 09:02:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home