Лято

Това клипче е като резултат от хвърляне на зарове: замижаваш и мяташ, пък взели, че се паднали две петици(?), т.е. правиш с телефона лошокачествени снимки и ги запращаш напосоки в animoto... обаче animoto улучва настроението - точно като за край на отпуската: всичко ти изглежда носталгично далеч, като през някой много минал век, далеч от идеала, но пък излъчва огромно съжаление, че това несъвършенство е отминало, че вече си си в ежедневието...

Пейо, ти беше наскоро в Балчик, нали? Или не беше ти? Както и да е. Помня Двореца от време оно, когато в началното училище ходех там на лагер. Нищо общо с видяното преди няколко дни. Не бе, не е проблемът в мен - на мен акълът си ми е все толкова, колкото беше и на 10. Проблемът е, че си спомням как всичко това се вписваше в околната среда. Промушваш се през дупката в телената ограда (за по-напряко, не за друго) и попадаш в Зоната, в приказка, в Гетсиманската градина, ако щеш (за тези, които не са били там - има такава част от Двореца, наречена Гетсиманска градина). Уж само телена ограда дели това чудо от първичната природа наоколо, пък усещането е, че си преминал в някакъв паралелен свят. Сега това усещане го няма. Вдигнеш поглед - нов бетон вместо дивите скали... И морето го няма, няма го - само гърбове на химически тоалетни пред цветните арки, затулват вълните...

Хайде, моля, някой да ми каже, че остарявам и затова така ми изглежда, че приказката вече не е същата. Помня това място откакто се помня. Е, да - ранните ми спомени се изчерпват с одраните от скалите колене (трябва да съм била на три-четири, не повече). Магията на мястото дойде по-късно. Щеше ми се децата след три-четири-пет поколения - и те да изживеят тази приказка...

Впрочем магията се свежда до внимателно "пипване" на природата - пипване, предназначено само да подчертае красотата на всичко, създадено от бог_както_и_да_му_е_името (защото кралица Мария е изповядвала бахайската религия, амбицирана да съчетае всички световни религии. Но това е само любопитна подробност - Мария е била достатъчно интелигетна, за да не натрапва вярванията си). Главното е: усещането за природа.

Сега това усещане е минимизирано като иконка на таскбара.

posted by Illa @ 8/18/2008 11:44:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home