"Tell a Story, not just the Facts"

Това е съветът на Дарън Роуз към блогърите. Това е, което се очаква от един блог. Знам, че на теория от добрата журналистика се очаква същото. Но очакването е точно толкова осъществимо, колкото са и предизборните обещания. Журналистът нагажда историята си според представите на редактора за очакванията на публиката. В блога си той го прави според собствените си очаквания: ще рече, по-искрен е, по-непосредствен... Ако и редакторът си води блог - какво разнообразие от представи за очаквания! Пък да не мечтаем за момента, в който собственикът на изданието ще реши да споделя висшистоящите представи... За това, което публиката очаква, не за друго.
Аз пък (що така?) очаквам от традиционната журналистика факти - проверени, сухи, изключващи личното отношение на журналиста към тях. За да ми дадат възможност да отсея тези, които ми харесват - няма нужда някой друг да го прави вместо мен :)
Ако търся "сродни души" или някого, "който нищо не разбира"(евфемизъм-б.м.) и е подходящ обект да си излея гнева, ще чета блогове, няма да прибягвам до традиционните масмедии.
Ето, например, човекът публикува в блога си снимка на дете с катана - цяла история! Знае ли той, че това е катана? Знае ли детето? И какво знае за катаните? Виждал ли е катана "на живо"? Аз не съм, за съжаление. Само снимки на прекрасни образци като тази на даймьо_не_знам_от_кой_век... Превъзходна работа!
Но не чета вестници, за да науча нещо за катаните. Това са истории, които сама си разказвам. Ако искам друг да ми разкаже история, чета романи. От (традиционните)медии очаквам само сухи факти.
"С мене е така", но! аз не съм мерител...

Powered by ScribeFire.

posted by Illa @ 9/01/2007 02:12:00 сл.об.,

4 Comments:

At 9/02/2007 08:17:00 сл.об., Anonymous Анонимен said...

Не мога да разбера смисъла от коментара ти... Ако може да се поясниш, къде е проблема и въобще има ли проблем за това, че съм сложил в блога си, снимка на племенника ми, който държи по интересен, за мен, начин една катана от пласмаса. Детето е фен на костенурките нинджа. Поста ми беше фън. Не мога да разбера упрека ти.

 
At 9/02/2007 08:29:00 сл.об., Blogger Illa said...

Никакъв упрек, опазил ме бог! Аз съм го казала в поста си: изненадах се - не знам какви играчки се продават. И се запитах: дали ти знаеш, че това е катана, дали детето знае, дали си виждал истинска... ако си виждал, направо ти завиждам. Това е. Не знам защо си решил, че има упрек?
От коментара ти разбирам, че детето знае за катаните :)

 
At 9/03/2007 12:05:00 пр.об., Anonymous Анонимен said...

хехе, аз си помислих, че е някакъв упрек..
Ако знаеш какви играчки се продават, просто нямам думи ;) има всичко, което е за възрастни, направено за деца. А за катаните знам доста, тренирал съм бойни изкуства, но в поста не исках да изтъквам оръжието.. Нито пък това, че малкия си играе, като се престаря за една от костенурките.. но както и да е ;)
Благодаря ти за това, че си ме забелязала и въобще, че спомена моя тема в твоя блог. Аз не съм от популярните блогъри, нито мечтая за това. А и не харесвам журналистически блогове, нито психологически, нито полетически, кефят ме хората, които не пишат за рейтинг, а за това, което всъщност искат да пишат, това което им е в главата наистина..
Усмивки :)

 
At 9/03/2007 08:41:00 сл.об., Blogger Illa said...

Да сте живи и здрави - ти и племенникът ти!

 

Публикуване на коментар

<< Home