Малко социология

І. На Harris Interactive - в Европа и в САЩ преобладават популистки настроения:
- 91% от немците, 75% от американците и 66%(най-ниският процент) от испанците намират, че разривът между бедни и богати се увеличава; навсякъде болшинството от запитаните отговарят, че не уважават топ-мениджърите и не смятат, че доходите на последните са оправдани и заслужени; преобладаващата част от европейците биха искали да се лимитират възнагражденията на управляващите големи компании (така мислят 32% от американците);
- повечето от запитаните англичани, французи и испанци са на мнение, че глобализацията е вредна за страната им; подобно е виждането и на голяма част от американците; най-много са привържениците на глобализацията в Германия и Италия, макар че те(феновете на глобализацията в тези страни) да са малцинство сред съгражданите си;
- 68% от италианците, 48% от американците, 36% от англичаните, 33% от немците, 17" от испанците и 14% от французите смятат, че държавата прекалено много се намесва в икономиката; затова пък повечето испанци, немци и французи предпочитат тази намеса да е по-активна.
ІІ. Изследването на руската блогосфера свидетелства за коренна промяна в ценностните нагласи сред поколението от първото десетилетие на ХХІ в. в сравнение с това от 90-те години на ХХ в.:
- младите хора сега са по-скоро непукисти отколкото кариеристи;
- новото поколение е рожба на масовата култура, но то с всички сили се стреми да се дистанцира от нея, както и от примитивното потребителство на предшествениците си;
- иронично отношение към активизмите; флашмобът е предпочитана форма за деклариране на гражданска позиция, защото е ироничен и забавен начин за изразяване на мнение;
- стремеж към пътешествие, но "без туризъм" - т.е. целта е да живееш като местните хора, да работиш като тях, да се слееш с тях. Смисълът е, че работата трябва да е свързана с духовно удовлетворение, за да бъде животът ти пълноценен;
- отказ от престижното потребление, характерно за 90-те; главното сега е да подчертаеш собствената си индивидуалност и неповторимост, а не социален/финансов статус;
- скептицизъм по отношение на реклама, масмедии, всякакви PR-кампании.

Powered by ScribeFire.

posted by Illa @ 7/30/2007 07:44:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home