Емил или За възпитанието

Да възпитаваш, значи да назидаваш какво е правилно. И Русо така го е разбирал.


А един умен евреин обича да казва: "Ако трябва да се обяснява, значи не трябва да се обяснява". И си е така. Ако трябва да се обяснява, значи не трябва да се обяснява. Защото е безсмислено. Затова и Витгенщайн често повтарял: "Все едно. И без това никой не разбира какво говоря". Сигурна съм, че не е подценявал събеседниците си. Нито е надценявал себе си. Правил е горчива констатация. С много дълбоки екзистенциални корени.


Защо ги говоря тия неща? Ако някой с претенции за интелектуалност говори така, че всичко разбираш... значи си в life-style зоната, зоната на претенциите. Гледам "5 по рихтер". Очевидно, младият Игов (Ангел) е чел друга книга ("Спутник, моя любов" на Харуки Мураками), не тази, която аз съм чела преди година и половина. Едно, че не е схванал най-интересното. Второ, Мураками е касов автор, масов и пр. Кой го брои за нещо повече? Виж, имало един друг Мураками (Рю). Той не попадал в тая категория - на масовите автори. Ама още не съм чела нищо от него. A propos! Какво ще каже г-н А.Игов за Такеши (Мураками)?


"Жълтите вестници са life-style изданията за бедни". Не очаквах от този човек да напише такова нещо в блога си. Изненада ме. Дали думите са негови? Всъщност, няма значение дали са негови....


Powered by Qumana


posted by Illa @ 7/11/2006 04:12:00 сл.об.,

0 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home